fredag 16 januari 2015

mysigt under täcket

blev några timmars jobb idag oxå 28 timmars vecka och det känns
åkte ner till pålsvägen och myste först liten Bonnie som sov skönt i mosters armar
och sen tyckte Havanna att vi skulle sova lite i sängen
och sov gjorde vi i sisådär 2 timmar  
välbehövligt
när vi vaknat låg vi och myste tittade lite på blåsten utanför och då sa lillan
"moster vi har det jättemysigt under täcket"
sen fikade vi lite innan det var hög tid att handla åt farmor
men oj vad mycket känt folk det är i affären på fredagseftermiddagarna
men prat och gnat
bestämmde oss för en pizzakväll så jag gick mej upp till pizzerian
 beställde och när jag satte mej ner att vänta inser jag att de som för liv i kväll var ett gäng 70-80+are som högljutt diskuterar hur många glas vin dom hällt i sej och om dom behövde ta in en flaska till
ja man har ju inte roligare än man gör sej
Hemma igen inser jag att min middagssovning  helt fått mej ur balans
skulle ha behövt lite närhet...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar